Tuesday 18 December 2012

Rancangan

Aku meluat...
Bila bangun aku dengar pekikan manusia membuta tuli,
Bila yang diminta tak dapat,diberi alasan yang sama,
Bila terlalu banyak yang menanya,ada sebab untuk aku jawab?
Bila aku diam,manusia mula membuat spekulasi yang membabi buta,
Bila jerit aku langsung tak ada yang nak dengar,pekak ke?
Bila aku dihantar ke penjara jahanam ni.....
Bila manusia yang bernama pelajar sibuk dengan keputusan peperiksaan
dan aku langsung tak ambil pusing sibuk dengan dunia yang aku cipta sendiri,
Bahagia atau tak aku tak pasti tapi aku memang senang macam ni..

Apa akan jadi dengan masa depan aku?
Huhhh..aku sendiri tak pasti dan aku tak ingin pun nak pastikan,
Ikut rentak angin,tapi bila difikirkan secara logik dek akal aku ni dikelaskan sebagai manusia yang paling tak bersyukur i'm overreacting,selfish...
Aku ada makan yang cukup,tak pernah nak rasa dahaga,tak pernah tak cukup pakai,ada tempat tinggal bila masih ada yang ambil peduli pasal aku.
Aku sepatutnya bersyukur,yeah sepatutnya...
Tapi kenapa kadang-kadang aku rasa aku yang paling malang bila all the bad things happen to me.
Alam manusia memang tak pernah bersyukur,berterima kasih.

Aku pernah merancang tapi rancangan Allah lagi kuat.Aku kalah

No comments:

Post a Comment