Wednesday 12 December 2012

Jalan Kehidupan


Jalan aku sebagai seorang remaja luaran nampak sama macam yang lain dalam dia aku yang rasa dengan masalah kotak keluarga yang tak sama dengan orang lain.

Saat kanak-kanak lain sibuk bermain bekerjaran,aku dah nampak tanda kekecohan dalam kotak aku.
Saat orang lain nyenyak tidur,aku mula menangis dengan keadaan sekeliling.
Saat teman sibuk bercerita percutian mereka,aku mula benci akan takdir yang meletak aku dalam kotak ni.
Saat orang banggakan pekerjaan besar bapak mereka,aku mula mencari jalan untuk mengubah topik.
Saat orang lain tengah bahagia dengan kehidupan,aku pernah merancang perpisahan.

Tak semua faham,sebab tak semua dalam kotak macam aku.Sampai aku pernah rasa ada dengan takdak sama ja,tadak lagi bagus.Manusia boleh cakap aku yang rasa terhimpit,aku yang sakit.Sabar means nothing kawan.Aku tak ada sebab untuk menghukum apa yang terjadi tapi aku ada sebab ka untuk aku cakap "i'm okay" yaa maybe dengan benda yang aku ada.Bersyukur sebab aku tak perlu meminta.
Orang cakap apa yang berlaku ada hikmah,tapi sampai sekarang aku tak nampak hikmah tu it just only a word you know.
Yang dalam kotak sempurna memang suka menghukum tanpa bertanya.Hakikatnya memang sakit apabila dihukum.Jangan nak samakan saiz kotak kita awak sebab memang macam langit dengan bumi.
Jangan buat spekulasi awak sendiri..sememangnya kita tak sama taraf.;)

Hidup terlalu rumit untuk diperkatakan,tak seindah yang diperkatakan.



No comments:

Post a Comment