Wednesday 26 December 2012

Bodoh aku.

Aku manusia,
Aku duduk,
Mata kelangit rumah,
Otak melayang,
Apa yang aku layangkan,sumpah aku tak tau,
Mampu ka otak aku melayang lepas apa yang jadi,
Aku diam,tenung langit rumah lagi.

Bodohnya aku jadi manusia yang langsung tak ada rasa nak bersyukur.
Tolong sedarkan aku.
Tapi naluri manusia yang tak pernah puas yang dah jadi dinding batu dalam hidup aku,
Tolong robohkan.
Fikir dosa,fikir pahala.Mana banyak?
Bukan kerja aku.
Kesian kau dapat anak macam aku,
Aku bodoh,aku tak guna,aku tak bersyukur,aku tak puas dengan apa yang ada.
Salah kau yang mendidik kah?Salah aku yang tak pernah mendengar?
Salah siapa?

Jangan sampai yang di atas tarik atas semua yang aku ada ni,
Takkan masa tu aku baru nak sedar,
Bukan dah terlambat kah?
Sedar atau tak belum pasti.Mungkin.

Aku duduk termenung,
Dalam bilik,
Atas katil,
Masih berjeans belum ke baju tidur.
Biol.Mampos.

No comments:

Post a Comment