Sunday 23 December 2012

Pandangan Luar Manusia

Nampak aku jahat jahat,
Nampak aku liar,
Nampak aku buas,
Nampak aku tak sopan,
Nampak aku tak beradap,
Nampak aku bukan macam gadis idaman,
Nampak aku tak boleh percaya.

Sebab keliling aku lelaki,
Sebab kebiasaan aku keluar malam melepak,
Tapi salah ka bila aku nak berkawan?
Selagi yang tua tahu mana aku pergi
Selagi aku masih kenal halal dan haram
Selagi aku tak menipu,
InsyaAllah,aku okay.
Untuk manusia,aku tak boleh nak sekat apa yang mereka nak sampaikan
Selagi kepala otak manusia berfungsi,biarkan mereka.

Jangan terlalu berperasaan bila berdepan dengan manusia,
sebab yang menjatuhkan manusia adalah manusia sendiri.

Dan kerja yang paling mudah untuk manusia adalah menghukum,
Dan kerja yang paling sesak untuk manusia adalah menilai.

2 comments: